Ziek en pech - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Ziek en pech - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Ziek en pech

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

17 Januari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,
Still alive and kicking !!
Eeerst nog ff vertellen over de tempels, want ik was vergeten te vertellen dat daar verschillende films zijn opgenomen zoals Thumb raider en de3temple of dooms en ook scene,s van laura croft.Vrijdag hebben we fietsen gehuurd en Siem reap bekeken. en zaterdag weer fietsen gehuurd om naar een meer te fietsen waar een drijvend dorp op ligt. s,Morgens begonnen met een gezond ontbijt nl yogurtmet fruit, het was heerlijk maar lag toch een beetje koud op maag. Toen we eindelijk bij het meer aan kwamen was het toch verder dan gedacht ik schat b15 tot 20 km en dat met een graadje of 32, en toen voelde ik me al geen 100% meer. Toch maar een boot gehuurd met gidsje, het is ongelooflijk hoe die mensen daar leven op het water, ze hebbben een school en een kerk, maar zoals in heel Cambodja draait alles om de toeristen, je hoort de hele dag niets anders dan please you have one dollaaaah of you want buy from for one dollaaaah en in de stad de hele dag door please sir you want tuk tuk.
De terugweg naar het hotel was slopend voor mij omdat ik me steeds zieker begon te voelen, maar ja we hadden die dag ook bijna 40 km gefietst, s,avonds maar veel cola gedronken want dat is goed tegen de bacterien en een paar paracetemols en toen het bed in. Ik ben die nacht flink ziek geweest maar de volgende morgen was ik toch weer redelijk fit. Maar die dag hadden we een busreis van 6 uur naar Phnom penh tegoed, het ging redelijk goed, maar omdat we helemaal achterin zaten was het toch veel hotsen en knotsen, want de snelweg is ook maar tweebaans met af en toe een gat. We hadden er ongeveer 5 uur opzitten en opeens een grote knal en gerammel en het was afgelopen met de pret, er was een soort koppeling afgebroken van de aandrijfas of zoiets, en omdat Antonio er niet bij was werden de we met een andere bus opgehaald en kwamen we gelukkig nog redelijk op tijd voor een hotel te zoeken.
Zoals je op de foto kunt zien zijn de tuk tuk,s hier een motorfietsje met aanhanger, dus die kunnen ze ook afkoppelen en er iets anders aan hangen, ik heb karren gezien die achter een vrachtwagen niet zouden mistaan.De volgende keer meer over Phnom penh grtz Suree & Cor

  • 17 Januari 2011 - 21:03

    Karin:

    Hey Cor,

    Wat een belevenis maak jij mee op je ouwe dag!!! Zie nu dat jij op dezelfde plaatsen Siem Reap en Phnom Penh vertoeft als mijn nichtje Dian (kleine blonde met donkere vriend Pim). Zij heeft les gegeven op een school PURE en trekken nu verder.
    Ik wens jullie daar nog een hele fijne tijd toe....ennuh....niet meer ziek worden hé?
    Tevens ga ik je nu vast feliciteren met je verjaardag, want dat ga ik geheit tegen die tijd vergeten.

    Groetjes Karin & Jack

  • 17 Januari 2011 - 23:06

    Miranda & Dani:

    Wauw wat ziet Cambodja er geweldig mooi uit zeg!!! Volgens mij is het veel mooier en anders dan Thailand en zo als ik al die tempels en zo zie of niet? Doe je het wel een beetje rustig aan zodat je niet eerder terug hoeft te komen want je bent geen veertig meer hè ;-)

    Dikke kus van ons!

  • 18 Januari 2011 - 11:35

    Hans:

    Cor dit wilde ik je nog vertellen.
    Wij zijn naar Birma geweest voor het verlengen van mijn visum kosten 500,00 tbath.
    groetjes Hans

  • 18 Januari 2011 - 11:42

    Hans:

    Hallo Suree en Cor
    Ben zelf in november en december in Thailand geweest eerder in het jaar ook al ja daar kunnen echt van die dingen gebeuren.
    Ik ben zo'n beetje half Thailand door gereden de ene bus na de andere maar wel altijd prima bussen kunnen ze hier in Nederland een puntje aan zuigen.
    Maar ik heb eigelijk weer heimwee naar Thailand ondanks dat mijn vriendin hier is.
    Het is en blijft toch heel anders.
    Cor wij willen je vanaf deze plaats ook nog even Feliciteren met je aanstaande verjaardag bij deze van harte.
    Groetjes Hans en Sukanya (Katty)

  • 19 Januari 2011 - 18:26

    Anja:

    Hi cor en suree,

    leuk om jullie avonturen te lezen....het gevoel, dat ik een beetje meereis en dus ook kan meegenieten van wat jullie zien (soms misschien, gezien de foto's blij dat ik het allemaal niet hoef te ruiken en alleen mag genieten van de zintuigprikkel "het zien".....hahahahaha)
    Veel plezier!!!

    Anja

  • 31 Januari 2011 - 15:17

    Madeleine:

    Eerst je verhaal gelezen en daarna ademloos naar de foto's zitten kijken. Ik heb erg gelachen om dat "dollaaaaah", ik hóór het ze bijna zeggen hahahaha!!!
    Wat een geweldig land, maar ook zo raar om de foto's zo te zien. Het ene moment kijk je naar een klein in elkaar getimmerd hutje, het volgende staan er joekels van gebouwen met strakke tuinen. De tegenstellingen zijn heel bijzonder.
    Gelukkig is er overal ter wereld cola te krijgen en gaat het weer goed met je.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Thailand 2010/2011

Overwinteren in Azie

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Foto,s

04 Maart 2011

Uitgeklust pfffftt !!

21 Februari 2011

Verhuizen

14 Februari 2011

Werk vakantie

04 Februari 2011

Weer in Thailand
Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 128698

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: