Cultureel bezig geweest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Cultureel bezig geweest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Cultureel bezig geweest

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

20 Januari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,
We zitten nog steeds in Phnom Penh, en daar hebben we nu de meeste bezienswaardigheden gezien We zijn naar de killingfields geweest en een museum daarover ongelofelijk wat hier in een tijd van 4 jaar allemaal gebeurd is, als het regent op de killingfields, dan komen er nog steeds botjes bovendrijven. Het een grote moordpartij geweest, niemand uitgezonderd, baby,s werden tegen een boom doodgeslagen of in de lucht gegooid en doodgeschoten.En het verbaasde mij eigenlijk hoe weinig ik daar van af weet, zodra ik thuis ben ga ik mijn geschiedenis eens ophalen. De volgende dag zijn we naar het Nationaal museum geweest en daarop aansluitend het koninglijk paleis. Het paleis is gigantisch groot, zo groot dat de koning er maar een klein stukje van gebruikt, daar mag je dan ook niet komen, maar voor de rest kun je alles bekijken.Gisteren zijn we ook naar the Bike shop geweest, dat is een motorzaak met als eigenaars een paar Fransen en een Thai.Het zag er prima uit, ze repareren alles zelf, je kunt er voor een tour boeken of een motor huren, je kunt er zelfs een kopen als je dat zou willen, we hebben nog geprobeerd of we de motor een dag eerder zouden kunnen krijgen, maar dat ging helaas niet alles was verhuurd en volgeboekt. Onze motor word vandaag nagekeken, en die gaan we morgen ophalen hiep hiep hoera !!! Op de vraag van Theo of hier veel verkeersdoden vallen, dat is nu juist zofrapant er gebeurt hier bijna niets, ik heb een verhaal gelezen van iemand die hier woont en die vertelde dat sinds de mensen zich beter aan de verkeersregels gingen houden er meer doden vallen. De meeste doden vallen s,avonds meestal met drank op want er word bijna niet gecontroleerd, eigenlijk hetzelfde als in Thailand. En nu nog een vraagje van mijn kant, misschien moet ik mij wel diep schamen maar welke Hans de laatste reacties geschreven ??? ik kan er namelijk verschillende, en ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig wie dat is. grtz Suree & Cor

  • 20 Januari 2011 - 08:36

    Kluk:

    hefig reisje,killing fields ,krijg er rillingen van,blij dat je weer beter bent maatje!!!Ziet er allemaal even prachtig uit...Greetingszzzzzz kluk

  • 20 Januari 2011 - 15:13

    Guus:

    Ik wist wel dat je het in je hebt, ik bedoel dat schrijven! Het vet komt vanzelf bovendrijven.
    Eigenlijk ben je best wel een handige kloot als het maar niet over tuinieren gaat want, ach, laat maar zitten. Heb tot nu toe niets overgeslagen dus ga zo door. Als je weer eens na de tandarts moet, je weet, je bent welkom. Fijne tijd toegewenst. Mag ik een beetje jaloers zijn? Guus.

  • 20 Januari 2011 - 15:18

    Bruw & Ingrid:

    De killing fields is zeker een aangrijpend plekje om te bezoeken.
    Ik heb die film ooit gezien die heet ook gewoon zo.
    Die moet je maar eens kijken als je weer thuis bent.
    Leuk dat je weer een motor ter beschikking hebt.
    Heb je meer vrijheid om wat rond te reizen.
    De groeten vanuit het rozendorp.

  • 20 Januari 2011 - 20:30

    Hoey:

    zo cor en seree dat van dat reistveld met botjes klopt toch ik heb het je al van tevoren geschreven
    maar ja zien is geloven niet waar . die kmer dibielen die hielden wel van sm met de dood als gevolg
    en als ze gezopen haden dan keken ze niet op een leven klijn of groot . ziek waren die rijp voor het pieter baan centrum of een spuitje voor die die toch niet meer te redden zijn . maar ja ik zie dat het land zich goed heeft hersteld met van die mooje huisjes en tempeltjes ziet er leuk uit maar dat revizie bedrijf dat is nog uns vakmanschap met hamer en bijtel word het motortje wel weer tik vrij gemaakt en nog een blikje wings bij de oli dat doet wonderen schaallagers op vullen met zilver papier tot dat de goede speling is behaald dat is vakmanschap zonder garanti komt daar toch niet zo nouw . maar rols verkopen ze daar ook zie ik .
    dan ga je toch geen motortje huren maar echte rols dat zal daar toch ook niet zo duur zijn ?????? met een batje of 10.000 per dag moet dat toch te doen zijn . en madam tuso hebben ze daar ook wel allemaal de zelfde poppen maar ja dat heeft ook wat niet je moet immers ergens beginnen met een beginend bedrijf niet waar . maar die pinocio op dat paard dat is toch niet meneer bonaparte zo ver zal die toch niet met zijn knol zijn geweest dan was hij ook aan revizie toe met knol .ga maar weer verder op reis ik zie het wel.

  • 22 Januari 2011 - 15:36

    Hanno En Cootje:

    Volgens mij is het nou wel morgen bij jou[23ste]. Dus....Cor gefeliciteeerd met je verjaardag!!!
    Zo te zien heb je het weer prima naar je zin in het Oosten.
    Een hele leuke verjaardag toe gewenst.
    Howdoe en de groeten van Hanno en Cootje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Thailand 2010/2011

Overwinteren in Azie

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Foto,s

04 Maart 2011

Uitgeklust pfffftt !!

21 Februari 2011

Verhuizen

14 Februari 2011

Werk vakantie

04 Februari 2011

Weer in Thailand
Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 128714

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: