Verbrande kop(ver)pakking - Reisverslag uit Phu Ruea, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Verbrande kop(ver)pakking - Reisverslag uit Phu Ruea, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Verbrande kop(ver)pakking

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

14 Januari 2012 | Thailand, Phu Ruea

Hallo allemaal,
Leuke tijd gehad in Chiang khan, ik heb er alleen een verbrande kop aan over gehouden, ja dat heb je als je zonder helm rijd, we zijn dus voor de tweede keer aangehouden sinds mijn nieuwe rijbewijs, maar elke keer als ik dat laat zien krijg ik een big smile en een waarschuwing dat ik de volgende keer wel mijn helm op moet zetten. Van Chiang khan zijn we naar Loei gegaan dat ligt midden tussen de bergen en is een middelgrote stad, na overleg hebben we besloten om naar Phu Ruea te gaan omdat daar een mooi National park zou zijn. Na een uurtje in een kleine bus ongeveer 50 km, kosten 2,50 euro voor twee personen, kwamen we er achter dat het met de motor allemaal wat makkelijker is (maar ja die kun je alleen in de grote steden huren volgend jaar toch maar een motor kopen) Want toen we er aan kwamen stopten we bij een omgebouwde pick up en die wou ons we naar boven op de berg brengen voor maar liefst 25 euro, dus zijn we eerst maar koffie gaan drinken en ondertussen heeft Suree nog wat navraag gedaan. Uiteindelijk wou het vriendje van de koffiedame ons wel brengen voor 15 euro, we hebben dat maar gedaan hoewel het pure afzetterij was, maar ja geen auto of motor dan moet je wel. Boven aangekomen is het bijna uitgestorven, maar er was toch iemand die achteraf bleek ons het laatste tentje kon verhuren. en toen we in het zogenaamde restaurant kwamenkwam er toch iemand uit een tentje gekropen, na wat gedronken te hebben zijn we een flinke wandeling gaan maken en dat was wel hard nodig om dat het toch wel koud was boven op die berg. Het park zag er op het internet toch mooier uit en de watervallen hadden allemaal water, deze niet. Tegen een uur of 5 kwamen onze buren zo,n 200 thaise pubers, maar toch leuk.s,Morgens om 5 uur allemaal vroeg op want op de top van de berg zou een unieke zonopgang te zien zijn, eenmaal boven was het stervens koud en na een uur wachten bleek dat er teveel bewolking was, jammer dus!!!

De foto met rots met die stokjes eronder dat is een soort bijgeloof, ze zetten er een stokje onder prevelen er een gebedje bij en al hun dromen komen uit (hopen ze)

De foto met het eten, het ene zijn een soort verschillende groente en dat andere zijn echte kippenpootjes, ik heb het geprobeerd en het smaakt best wel.

Joost er is hier inderdaad weinig kaas.

En Miss Cora 2011 de Thaise naam voor oranje huis is : BAAN SRI SOM

Groetjes Suree & Cor

• 14 Januari 2012 - 08:45

Whoopy:

Het was gister ook vrijdag de 13de he!!!!!

• 14 Januari 2012 - 10:16

Bruw & Ingrid:

He Cor een beetje klagen dat het koud is ben je nederland al vergeten???
    Je bent verwend aan het raken wat goed weer betreft hahahaha.
    Wat je op de foto aan eten heb staan dat weet ik ook niet.
    Ik hoop dat het beter smaakt als dat het eruit ziet ;-)
    Dde groeten.

• 14 Januari 2012 - 10:27

Douwe:

Hey cor, mooie foto's hoop dat ik ook nog wat meer te zien krijg. Maar geweldig volk hier! Groeten uit ayuttaha

• 14 Januari 2012 - 14:05

Madeleine:

Ziet er weer gezellig uit, was niet zo moeilijk om de president te spotten hoor (wil je er een zoekplaatje van maken, moet je toch je haar zwart verven).

• 15 Januari 2012 - 15:19

Kluk:

zeer van de gezellige wederom........-hier vandaag eindelijk een dagje zon!tot de volgende keer....

• 23 Januari 2012 - 15:18

Caat:

Hartelijk gefeliciteerd met je 65ste verjaardag! Lieve jarige job, leuke lekkere mop.....