geen krijgsgevangenen - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu geen krijgsgevangenen - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

geen krijgsgevangenen

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

10 Maart 2012 | Thailand, Roi Et

Hallo allemaal,
Het zit er bijna weer op, over 6 dagen ben ik weer thuis.
Laatste tijd niet zoveel beleeft, omdat Suree nu bijna elke dag de coffeeshop open heeft. Dus moet ik mijzelf een beetje vermaken en dat lukt wel, ik kan er op uit met het brommertje en af en toe wat boodschappen doen voor Suree, of een boek lezen ik heb er nog twee over uit Holland. En natuurlijk naar het zwembad en dat is heerlijk omdat het hier nu bijna elke dag tegen de 40 graden zit, en als mij echt verveel kan ik altijd nog achter de computer gaan zitten. Ik heb wel een keer, toen ik s,morgens ging douchen een grote spin ontmoet, ik terug voor het fototoestel om een foto te maken. Dus toen kwam Suree ook kijken en zei dat ik hem dood moest maken omdat het een gevaarlijke spin was, dezelfde die een paar maanden geleden een paar dodelijke slachtoffers heeft gemaakt in Bangkok. Dus was de opdracht shoot to kill en geen krijgsgevangenen !! Na 3 keer met een lange stok (want ik was er intussen ook wel een beetje bang voor geworden) misgeslagen te hebben, geprobeerd hem te verdrinken met een bak water, en toen hij/zij een beetje buiten westen op de douchevloer lag heb ik de genadeslag uitgedeeld.De foto,s van die straatrestaurantjes, die zitten in een straat waar het barst van die dingen, je moet geen luxe verwachten en ook geen uitgebreid menu, maar voor een euro heb je je buik vol, de meeste thaise mensen eten zo er is bijna niemand die thuis kookt, want dit is net zo goedkoop als dat ze het zelf moeten maken. Verder is er nog een festival geweest, maar daar ben zijn we alleen s,avonds naar toe geweest omdat het overdag zo heet was.
En natuurlijk stond ik met mijn lichtgevende haar de volgende dag weer vol in beeld bij locale televisie. Vandaag hebben we weer een ongewenste vreemdeling in de coffeeshop namelijk een kikker, dus kunnen we het menu weer uitbreiden haha. Ik plaats er een video bij gepaatst van onze eerste echte regenbui in 3 maanden, best leuk alleen niet zo als je dak van golfplaten is !! Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende keer.
groetjes Suree & Cor

  • 10 Maart 2012 - 06:12

    Harrie:

    Hallo Cor.

    Als je je daar aan het vervelen bent, kun je misschien een leuke foto proberen te maken voor de kerstkaart van onze MA-run voor dit jaar.
    Heb je nu iets om over na te denken en hoef je je niet te vervelen haha.

    Fijn te horen dat alles bij jullie goed gaat.

    Groetjes

    Harrie

  • 10 Maart 2012 - 08:03

    Marianne:

    Als je terug komt naar Nederland dan breng je maar lekker wat zon mee, zijn we wel aan toe!! Maar laat die spinnen maar daar!!
    Geniet nog van je laatste weekje daar en de groetjes aan Suree.
    X Marianne

  • 10 Maart 2012 - 08:57

    Madeleine:

    Geinig spinnetje Cor, ik ga eens kijken wat dat is (of weet jij de naam). De coffeeshop ziet er echt luxe uit zeg, vergeleken met de andere restaurantjes daar. Gijs vroeg of je pizzabezorger was geworden hihi. Veel plezier nog, goeie reis terug en hopelijk tot gauw.
    xxx

  • 10 Maart 2012 - 09:00

    Ruud:

    Nou da's 'n best buitje... maar jij hebt dat dak toch wel waterdicht gemaakt?
    Lijkt me trouwens een welkome afwisseling als het daar 40 graden is...pfff, mij te warm!

    Ziet er spik & span uit !

    Goeie reis terug!

  • 10 Maart 2012 - 10:05

    C,jansen Sr:

    hoi Suree en Cor. Je verslag gelezen en je hebt het steeds nog druk. Zo Cor nog een weekje en je
    moet weer naar huis. Het zal best niet meevallen. Het is gelukkig niet meer zo koud hier. Ja Cor
    wij zijn ook weer al twee weken thuis. Dus het gaat allemaal erg snel. Ik wens je een voorspoedige
    vlucht. Groetjes aan Suree.
    M en C.Jansen.

  • 10 Maart 2012 - 10:33

    Dropshotje:

    Hallo

    Nou nog even en we drinken weer samen koffie en kletsen wat bij waarschijnlijk op een treffen heb al weer 2 weken werken weg maar wennen doet het nooit .Geniet nog even van die laatste daagjes en doet Surree de groetjes .Goede reis terug en tot gauw

    gr kees

  • 10 Maart 2012 - 11:06

    Bruw & Ingrid:

    Hey Cor & Surree,
    Mooie huisdieren heb je daar die spin vooral.
    En dat brommertje met top koffer dacht net als Gijs ook aan de pizza kourier hahaha.
    Als je trouwens deze kant op komt neem wat van dat goede weer mee (niet te veel natuurlijk 25 graden is prima).
    Tot volgende week in het rozendorpje.

  • 11 Maart 2012 - 11:35

    Antonio:

    Hoi, grote grijze spinnenvanger van Roi Et,

    Zit het er alweer op. De tijd vliegt. Het was weer leuk je te kunnen volgen en een beetje mee te kijken.

    Hier komt de zomer ook weer langzaam terug. Dat kunnen we zien aan de vogels en Cor. Die vliegen dan terug naar Nederland.

    Groetjes aan Suree en een goeie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 128710

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: