Laatste maand - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Laatste maand - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Laatste maand

Door: mr-president

Blijf op de hoogte en volg Cor

09 April 2015 | Thailand, Roi Et

Hallo allemaal,
Na de superbike races, ben ik bij de zwager van Suree gaan kijken, die was net buiten Roi Et aan het werk.
Het was geen leuk werk. Mensen die geen familie of geld hebben worden in Thailand in het bos bij een tempel begraven. Elke 10 jaar worden de lijken opgegraven en schoongemaakt, en daarna worden ze herbegraven in een betonnen graf. Sommige lijken liggen er nog niet zo lang, en zijn pas half vergaan, die worden op het vuur gelegd en schoongebrand en de overige vleesresten worden eraf gesneden. Dit gebeurt door vrijwillegers, zowel oud als jong, die denken dat ze door hun werk meer geluk krijgen in het leven. We zijn ook nog naar museum van weteschappen en ruimtevaart geweest.
Afgelopen weekend zijn we naar Mukdahan geweest, omdat de hele familie daar was voor de jaarlijkse herdenking van het overlijden van Vader/ grootvader. Dan word het graf schoongemaakt, dan worden er wierookstokjes aangestoken, en iedereen mag dan iets wensen. Als de stokjes opgebrand zijn gaan we eten en word er vuurwerk afgestoken. Er worden ook nog atributen verbrand die de dode eventueel daarboven nodig heeft, zoals een nep telefoon, creditcard, overhemd, goud enz enz. Daarna gaan ze weer naar huis. Wij zijn daar gebleven en de volgende dag weer naar huis gegaan, was ook weer een leuk ritje op de motor. Het begint al aardig te korten, nog een kleine twee weken en dan moet ik weer naar Holland, niet dat ik dat erg vind hoor Holland heeft zo zijn eigen charme. Maar eerst krijgen we nog het songkran festival, het word voor mij de eerste keer dus ik ben benieuwd. het word ook wel het water festival genoemd omdat er 4 dagen met water word gegooid naar iedereen of je nou wandelt, zit, fietst of op de brommer zit iedereen moet er aan geloven. Dat word dan tevens mijn laatste verslag. Voor iedereen die alle foto,s willen bekijken klik op deze link : http://1drv.ms/1HUaNA6 groetjes Suree & Cor

  • 09 April 2015 - 15:24

    Miranda & Dani:

    Heel veel plezier de allerlaatste 2 weekjes en geniet ook van het waterfeest!! Tot binnenkort en ook hier begint het zonnetje al aardig te schijnen :-) Xx

  • 09 April 2015 - 22:26

    Esther:

    geniet er nog even van!

  • 09 April 2015 - 22:43

    Kees :

    Hallo

    Nou jongen nog veel plezier de laatste weekjes en ik denk je gauw weer ergens tegen te komen en dan kunnen we een beetje bijpraten want er is best veel gebeurd .
    De rust thuis begint weer terug te komen maar ik hoop dat het zo blijft want het valt niet mee voor haar na zoveel jaren samen te zijn
    Doe het meisje de groetjes en ik denk dat je als felang wel aardig bedolven gaat worden met het waterfeest dus doe je reddingsbandje maar vast om
    Mijn klus is bijna klaar thuis dus tijd voor een paar ritjes Europa want het weer word ook al beter

    Tot gauw gr kees dropshot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 128692

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: