Geslaagd !!! - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Geslaagd !!! - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Geslaagd !!!

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

30 December 2011 | Thailand, Roi Et

Hallo allemaal,
Ja ik heb mijn Thaise rijbewijs, zelfs twee!!
Een voor voor Motor en een voor Auto.
Het heeft toch nog wel enige moeite gekost, maar was wel heel leuk. Maandag zijn we eerst naar het Politiebureau geweest, daar was het heel gezellig omdat iedereen nieuwsgierig was wat die farang (toerist) kwam doen. Bij het invullen van de papieren, werd er naar mijn naam gevraagd en dat was dus dikke pret, want probeer een thaise maar eens Cornelis Gijsbertus Lanserte laten zeggen !!Daar waren verder geen kosten aan verbonden. Dinsdag zijn we naar de dokter geweest, daar werd mijn bloedruk gemeten, hartslag en longen beluisterd en ik moest zeggen wat voor een kleur een bepaalde bloem had. Tussendoor terwijl ik gecheckt werd kwamen er twee mannen met een heel oud vrouwtje de behandelkamer binnen en dumpte haar op een bedje, het was echt zo,n zielig hoopje ellende, geen gebit zwaar gerimpeld en maar een paar kilo in gewicht, daar werd niet gereageerd, de dokter ging gewoon met mij verder.Ook daar weer grote hilariteit om mijn naam, verder werd er naar mijn adres gevraagd, dus geef ik mijn naamkaartje van mc Mora, dat vonden ze wel leuk alleen heeft Mora geen goede naam hier omdat het betekent dat je alle vrouwen bedriegt, dus dat moest even uitgelegt worden, of ze het allemaal begrepen hebben dat weet ik niet, maar na 2,50 euro te hebben betaald konden we naar huis met een doktersverklaring. Woensdag naar het Thaise CBR met alle papieren: politieverklaring, doktersverklaring, garantverklaring en de nodige kopieen van paspoort, rijbewijs, internationaalrijbewijs en visa. Eerst een nummerje getrokken, gelukkig waren we vroeg gegaan want we hadden nummer 8 en waren snel aan de beurt, de thaise mevrouw vond het wel interessant, en jawel hoor, daar kwam mijn naam weer op de proppen, ik moest hem steeds weer herhalen, en zij maar proberen om hem uit te spreken, maar wat later blijkt moest ze mijn naam in het thais op mijn rijbewijs zetten. Toen moest ik naar buiten en daar stond een verkeerslicht, ze kon dat switchen en ik moest elke keer zeggen wat voor een kleur het was. Daarna werd er een foto van me genomen en na het betalen van ongeveer 8,50 kon ik mijn Thaise rijbewijzen in ontvangst nemen. Ze zijn voor 1 jaar geldig, maar volgend jaar kan ik ze verlengen en zijn ze voor 5 jaar geldig. Allemaal een heel fijn uiteinde en een geweldig begin van 2012.
grtz Suree & Cor

ps Ruud je vroeg hoe ik dat eerst deed je had gelijk met een internationaal rijbewijs, maar een Thais is gewoon gemakkelijker en straks langer geldig. En het is ook gemakkelijk als je iets wilt verzekeren of als je bijvoorbeeld een motor wil kopen. Hans als je wilt weten waar Roi et ligt dan toets je het gewoon in google maps.
Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

  • 30 December 2011 - 05:27

    Frans BEF Voskuilen:

    Proficiat! Je bent nooit te oud om te leren...

    Alvast een goede jaarwisseling en tot volgend jaar.
    Jullie vieren dat iets eerder dan wij, toch?

    Grtz, Frans

  • 30 December 2011 - 06:06

    Wieteke:

    Gefelicitereerd met je Thaise rijbewijzen Cor!! Leuk verslag weer. Xxx. P.s. ik ben op 21 December mama geworden van Tim

  • 30 December 2011 - 09:10

    Harrie:

    Ha Cor.
    Ook proficiat van Tonnie, Debbie en mij.
    Kijk wel uit met rijden daar, maar ja daar heb je al wat ervaring mee.

    Prettige jaarwisseling en een goed en gezond nieuw jaar gewenst.

    Groet.
    Harrie

  • 30 December 2011 - 09:47

    Nicole & Renato:

    Geweldig jongeman Lanserte,je lijkt wel weer 18! Blij koppie!
    En wat een mooi t-shirt,moesten ze daar nie om lachen?
    Een hele fijne jaarwisseling en een geweldig en gezond 2012.
    Groetjes aan Suree en tot snel maar weer.
    Groetjes Nicole & Renato.

  • 30 December 2011 - 10:40

    Madeleine:

    Aha jij bent dus ook een Gijsbertus! Altijd grappig als buitenlanders dat uit willen spreken ja, wij hebben er ervaring mee ;-)
    Dus... het is in Thailand bijna net zo'n gedoe om een rijbewijs te bemachtigen als in Nederland, dat had ik niet gedacht!
    Gefeliciteerd in ieder geval met je unieke rijbewijzen, ben benieuwd hoe jouw naam eruit ziet in het Thais dus neem ze mee als je weer naar een feestje in Nederland gaat.
    Morgen vieren we oud en nieuw hier met een paar Alzheimers en nog wat andere vrienden, we zijn met een mannetje of 20 dus dat wordt wel gezellig.
    Een heel goed uiteinde en heel veel plezier, liefde en gezondheid alvast voor 2012 voor jou en Suree!

  • 30 December 2011 - 11:33

    C Jansen Sr:

    Het is je toch gelukt met je rijbewijzen. Wel iets goedkoper dan hier. De beste wensen voor 2012.
    Tot over een paar weken.
    Gr. M en C Jansen.

  • 30 December 2011 - 11:43

    Roger:

    Gefeliciteerd met het slagen voor die moeilijke test !

  • 30 December 2011 - 15:05

    Kees Dropshot :

    gefeliciteert met je nieuwe rijbewijzen ,dus als ik het goed begrijp heb je er nu 4 (internationaal nederlands en 2x thais) nu nog leren rijden en alles is okidoki haha
    Veel plezier en een gelukkig uiteinde en een goed begin
    gr kees

  • 30 December 2011 - 19:46

    Cor En Ans.:

    Cor,van harte gefeliciteerd met de behaalde rijbewijzen.
    We wensen jou en Suree een mooi en gelukkig 2012.

  • 30 December 2011 - 23:06

    Miranda & Dani:

    Ha papa, gefeliciteerd met je 2 rijbewijzen ... wauw je bent inderdaad blijkbaar nooit te oud om te leren haha. Fijn om te lezen en te zien dat je het weer zo naar je zin hebt! Geniet er weer lekker van en voor morgen alvast een super gezellige jaarwisseling toegewenst!!

    Dikke kus van ons!

  • 31 December 2011 - 10:20

    Antonio:

    Wow super gefeliciteerd. Na 64 jaar eindelijk je rijbewijs. En dan meteen 2 in 1 keer. Ik denk dat ik daar vanavond maar eens een paar biertjes op ga drinken in G'mond.

    Wie weet komen die Thaise racelicenties nog eens van pas voor de Kleppenballrun?

    Wij wensen jullie een hele prettige jaarwisseling en het allerbeste voor 2012 !!

    Groetjes uit Postert

  • 31 December 2011 - 13:29

    Theo:

    heeeeeeeee die cor van harte 2 voor de prijs van 1 echt een kaaskop altijd meer hi hi.
    dat gaat natuurlijk wel even gevierd worden eh als je weer thuis bent .
    nou geniet lekker in de zon met oud en nieuw doen wij het wel met jas aan en een muts op.
    gr uit 020.

  • 31 December 2011 - 14:19

    Erik & Laura:


    Hallo Cor & Suree,

    Van harte gefeliciteerd Cor met je rijbewijzen, en we wensen vanuit Mill jullie en alle anderen die deze site bekijken een fijne jaarwisseling toe!

    Dat het in 2012 voor ons allemaal een beter, gezond, liefdevol en schadevrij jaar mag worden.

    Veel plezier daar nog samen én het was lachen om die video hoor Cor ;) !

    Groetjesssssssssssss van Erik en Laura

  • 31 December 2011 - 15:38

    Marianne:

    Hoi Cor en Suree. Ook van mij een hele goede jaarwisseling. En op naar een goed en gelukkig 2012.
    En het is weer mooi om je avonturen daar te volgen. Groetjes en geniet er van.
    X Marianne

  • 31 December 2011 - 18:25

    Kluk:

    ben weer trots op je hoor.....wens jullie een super nieuw jaar toe!en geniet er maar weer van daar....hier alleen maar regen....greetingszzz kluk

  • 06 Januari 2012 - 17:48

    Bruno Remmerie:

    hallo,
    fijn je reisverslag gelezen te hebben!
    ik vraag me af of je voordien een motorrijbewijs had van je land vanwaar je afkomstig bent die je moest voorleggen om uw thais motorrijbewijs te krijgen? Ik heb namelijk gewoon een rijbewijs b en zou graag in thailand met een motorbike 100,125,150 cc rijden EN verzekerd zijn indien er een ongeval zou plaatsvinden. Hopelijk kan u mij hieromtrent informeren.
    bedankt
    bruno.remmerie@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 128698

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: