weer geen witte kerst - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu weer geen witte kerst - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

weer geen witte kerst

Door: Suree & Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

24 December 2011 | Thailand, Roi Et

Hallo allemaal,
Ik ben al weer aardig gewend in Thailand.
Het weer is overdag heerlijk!!! maar s,avonds moet je toch een sweater en lange broek op de brommer. Ik heb deze keer ook bijschrift bij de foto,s. We zijn naar het bureau voor rijbewijzen en rijexamens geweest, nou dat was lachen.
Er was een soort bushalte met een kantoortje ernaast, en een parkeerplaats vol met een soort pionnen. Het enigste wat ze moesten doen, was voor en achteruit rijden tussen de pionnen en inparkeren en dat was alles. Dus zijn we gelijk gaan informeren of ik ook een Thais rijbewijs kan krijgen.
En dat kon, ik moet alleen met de zwager van Suree naar het politiebureau en die moet garant staan voor mij. En verder een doktersverklaring, kopie van paspoort en rijbewijs en 10 euro, en dan heb ik een rijbewijs voor de auto en motor!!
Maandag gaan we naar het politiebureau (word vervolgd)
Verder heb ik ook nog een bar voor Suree haar koffieshop gemaakt, of gerenoveerd want het was al een bar maar dan een met waterschade, iedereen zei dat het niks meer was, maar ik zei met wat hout en verf maak ik er voor thaise begrippen een mooie bar van, en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is.
Er zit bij de foto,s een foto van een thaise kliko, dat buitenstegekeerde banden superslim en goedkoop.
De foto van de danseressen is van een uitverkoop van een winkel dat gaat altijd gepaard met veel herrie en mooie meiden.
Het filmpje met de nieuwjaarswens is niet helemaal gelukt vanwege de slappe lach. Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een fantastsch 2012
grtz Suree & Cor

  • 24 December 2011 - 12:19

    C.jansen Sr:

    Hoi Suree en Cor. Je mailtje net gelezen. Zo Cor je bent weer al aardig gewend in Thailand. Ook weer
    al aan het werk geweest.Onze tijd schiet ook al aardig op. Ik zie het ook weer helemaal zitten.
    Lekker in de warmte. De rest komt vanzelf.
    Groeten van M en C Jansen sr.

  • 24 December 2011 - 12:32

    Madeleine:

    Dat rijexamen had ik al eens gezien bij Top Gear, moesten ze op een parkeerplaatsje rondjes rijden op een brommer of zo. Hilarisch! Te gekke band trouwens, misschien wat voor een feestje bij ons hahaha!!! Bar is mooi geworden, het wordt steeds meer MC Mora daar aan de andere kant van de wereld. Enne... wij hebben ook geen witte kerst, het is hier tussen de 7 en 11 graden...
    Tot gauw xxx M

  • 24 December 2011 - 12:36

    Bruw & Ingrid:

    Geen witte kerst bij jullie nou bij ons ook niet alleen regen en koud dus je zit daar prima.
    En voor jullie een paar fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2012.
    Trouwens een mooi barretje gemaakt je wordt al een echte bouwvakker.

    Groeten vanuit het rozendorpje (dat zul jij nu niet missen).

  • 24 December 2011 - 12:49

    Ruud:

    Geweldig, jij met een Thais rijbewijs... zou ook wel raar zijn als je dat daar niet geregeld kon krijgen!
    Hoe deed je dat voorheen dan? je hebt daar toch al vaker gereden, of was dat met 'n internationaal rijbewijs?
    Anyway: die bar ziet er leuk uit... beetje ver om eens langs te komen voor 'n biertje... da's weer jammer!

    Veel plezier en een heftig uiteinde!!

  • 24 December 2011 - 14:03

    Frank:

    prachtig gedaan die bar . ook leuke kleuren . echt hollands vakwerk .je wordt zo wel niet bruin als je altijd maar binnen werken doet , hoe ziet jullie bar er van buiten uit , of is dat een van die mooie resessie huizen op de photo s . geniet maar lekker het is je gegund . gr vanuit een druilig belfeld

  • 24 December 2011 - 16:38

    Kees Dropshot:

    Fijn te horen dat je weer lekker geniet van je reisje Ik ga in januari aan de slag dus schijnbaar ben ik weer gezond genoeg om te werken dus dat doe ik dan 14 dagen en kom dan kijken of ik nog wat leuks kan verzinnen als ik met papa san de warmte op kom zoeken
    Hele fijne dagen en misschien tot gauw
    gr kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 128777

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: