Buriram bike week - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Buriram bike week - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Buriram bike week

Door: mr-president

Blijf op de hoogte en volg Cor

27 Januari 2013 | Thailand, Buriram

Hallo allemaal,

Vorige week een triest bericht, de broer van een meisje die bij de zuster van Suree werkt, is overleden door een scooter (motor) ongeluk.
Dus zijn wij donderdags gaan condoleren bij haar familie.
Het was voor mij de eerste keer, dus ik wist niet wat mij te wachten stond.
Zij woont buiten de stad in een achteraf straatje, in een armoedig huisje met haar man en familie.Het was best druk toen wij er aan kwamen, we moesten gaan zitten en de tafel werd gelijk vol met eten gezet. En een herrie dat ze maakten het leek wel een kippenhok. Suree vertelde mij als er iemand dood gaat dan is de eerste dag om te rouwen en daarna is het 3 dagen feest, tenminste voor de laagste inkomens, de rijken vieren 7 dagen feest.

Vrijdag zijn we vertrokken naar de Bike week van Buriram, waarom ze het bike week noemen dat weet ik niet, want het is eigenlijk maar een dag.
We waren er om een uur of drie, eerst even naar het festival met optocht, want dat was toevallig ook in dat weekend. Daarna even kijken waar het motortreffen plaats ging vinden. Zaterdagmiddag nog even geweest en toen begon het vol te stromen, ongelofelijk hoeveel dikke Harley,s en nieuwe motoren, en vooral als je na gaat dat ze ongeveer het dubbele kosten als in Nederland. Later trof ik een Belg die mij vertelde dat er ook veel tweedehandse geimporteerd worden maar die zijn ook flink aan de prijs, hij zei ook dat de gemiddelde Thai dat niet kon betalen, en de meesten die een motor hebben ook veel geld. Er waren ook een hoop buitenlanders, Duitsers, Engelse, Zwitserse en een Belg. Een Nederlander heb ik niet kunnen vinden, de thaise zijn heel vriendelijk en vinden het geweldig dat je ook motor rijd. s,Avonds begint het eigelijk pas goed met heel veel eten en ook bier natuurlijk, al met al was het de moeite waard.
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties.
groetjes Suree & Cor ps de foto,s en die video,s komen er aan

• 27 Januari 2013 - 11:34

Marianne:

He Cor, heel bijzonder wat je daar allemaal meemaakt. gelukkig deze keer wel een treffen aangetroffen! Groetjes Marianne

• 27 Januari 2013 - 13:52

Wieteke:

Leuke foto's! En foto 16 en 17: WTF?!!!

• 27 Januari 2013 - 14:22

Dropshot:

He die cor, weer helemaal toppie en dan nog een echt treffen ook en het is daar toch eigenlijk ook winter,dus naar een wintertreffen geweest en 35 graden dat is tot beter als bij ons net boven 0 graden en regen .Nou nog veel plezier en Suree de groetjes

• 28 Januari 2013 - 05:09

Kluk:

Mooi man,en gelukkig een keer geen lekker eten foto`s erbij....alhoewel bij sommige motoren me ook het water in de mond loopt.....uh correspondent bedankt, bedankt maar weer ,we zullen het nooit vergeten"Je rode broeder...

• 28 Januari 2013 - 05:15

Kluk:

Geccondoleerd,mooi die instelling,maar ik denk als ik hier 3 dgn feest moet gaan betalen dat ik niks meer over heb van de erfenis.....zie de rekening al voor me....greetingszzzzz Kluk and remember,there is no death,only a change of world...

• 01 Februari 2013 - 13:42

Cootje:

ha die Cor
    Uhh foto 22!!
    Wat heeft Suree in haar handen??
    Een gun??
    Of is het een aansteker!