Visum verlengen - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Visum verlengen - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Visum verlengen

Door: mr-president

Blijf op de hoogte en volg Cor

16 Februari 2013 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Hallo allemaal,

Dinsdag vertrokken naar Mukdahan om een paar dagen de grens over te gaan om mijn visum te verlengen.
Je kunt dat ook in een dag doen, maar we zijn daar twee nachten gebleven om de stad daar te bekijken.
We zijn met de bus gegaan omdat het met de motor misschien een probleem zou worden, want ik heb nog steeds geen nummerbord, ik word overal aangehouden, maar als ik mijn thaise rijbewijs laat zien, ktijg ik een vette glimlach en mag ik doorrijden.
Woensdag weer met de bus de grens over, de bus wacht zolang je bij de grens tot je visum krijgt, tenminste dat dacht ik, want ik had schijnbaar een formulier te weinig ingevuld, dus toen was ik opeens de laatste, en net toen ik klaar was hoorde ik de bus toeteren, en jawel hoor hij was mooi weggegaan zonder ons. Daar stonden we dus, gelukkig stonden er genoeg taxi,s, maar Suree was zo kwaad dat ze dat niet wilde want de taxi chauffeur vroeg 200 bath en volgens haar was dat veels teveel, ze heeft nog geprobeerd af te dingen, maar daar trapte hij niet in. Ik zei voor 5 euro mag hij mij brengen altijd beter dan een uur in de zon te staan.Het hotel was niet veel bijzonders, maar was ook niet duur. We waren al vroeg daar en zijn gelijk de stad gaan bekijken, maar het was veels te heet, dus zijn we op een terrasje beland. Donderdag zijn we s,morgens vroeg de stad gaan bekijken, maar het was alweer vlug bloedheet, gelukkig kwam er een elektrocar langs, helemaal open maar wel een dak erop, het waren jongelui die posters voor een concert aan het opplakken waren, dus vroeg Suree of we mee mochten, en dat kon ze stopten wel elke keer als er geplakt moest worden, maar dat gaf niets, want Suree kon lekker kletsen en ik kon met een lekker windje foto,s maken, zo hebben we vanuit dat karretje heel de stad gezien. Vrijdag weer terug naar Mukdahan, bij de grens weer papieren invullen, en net toen ik dacht het gaat lekker soepel begint de beambte te zeuren over een datum van mijn thaise visum, die hij niet kon lezen, en was ik dus weer de laatste, maar gelukkig heeft deze keer de bus wel gewacht, de rest van de dag nog wat inkopen gedaan op de ondergrondse markt. En vandaag zijn we weer naar huis gegaan.

  • 16 Februari 2013 - 13:12

    G. Ijsman:

    Hey Cor,het klinkt wel mooi avontuurlijk allemaal en dat zal het ook zeker zijn.
    Maar ik geloof dat ik mijn ene been niet voor het andere kreeg in die hitte.
    Ik ben wel steeds weer blij te lezen dat jij je vermaakt daar gaat het om.
    Ik ben eens met Madeleine naar Isla Margarita geweest daar hielt ik het ook niet vol van de hitte. Op dit moment zweet ik me ook kapot maar dat is van de griep. Groeten aan Suree en vermaak je nog maar ff

  • 16 Februari 2013 - 13:44

    Theo:

    zo cor gaat lekker daar dus maar wat lees ik nou ben je aan het wild plakken van posters???
    uh ik zoek nog mensen dus als je terug bent en je heb niks te doen je weet mijn nummer.
    have fun gr 020.

  • 16 Februari 2013 - 18:01

    Dropshot:

    Zo weer helemaal voor elkaar je mag weer een tijdje langer blijven en genieten van het heerlijke klimaat want als je de schaduw opzoek is het beter als deze gure dagen hier ,nog veel plezier en maak maar een hoop foto's en films
    Groetjes aan Suree

    kees

  • 17 Februari 2013 - 13:29

    Rex:

    Heej Cor,

    Een visum verlengen kun je toch goed zelf.
    Een stukje plakband en papier, daarmee kan je ieder visum langer maken.
    Gewoon aan de onderkant eraan plakken.

    Veel plezier nog.

    Gr. Rex.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Khwaeng_Savannakhet

Cor

De laatste jaren ga ik met mijn Thaise vriendin Suree twee keer per jaar op vakantie, de ene keer in Azië en de andere keer in Europa.

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 128821

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 20 April 2016

Thailand 2015/2016

08 December 2014 - 21 April 2015

Thailand 2014/2015

29 December 2013 - 29 April 2014

Thailand 2014

03 Januari 2013 - 29 Maart 2013

Thailand & Laos 2013

23 December 2012 - 23 December 2012

Rondje Europa

11 December 2011 - 16 Maart 2012

Thailand & Laos 2011/2012

12 December 2010 - 09 Maart 2011

Thailand 2010/2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Reis 2011 Europa

Landen bezocht: