Tripje naar de bergen - Reisverslag uit Khao Kho, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu Tripje naar de bergen - Reisverslag uit Khao Kho, Thailand van Cor Lanser - WaarBenJij.nu

Tripje naar de bergen

Door: mr-president

Blijf op de hoogte en volg Cor

02 Maart 2013 | Thailand, Khao Kho

Hallo allemaal,
We zijn net terug van trip naar de bergen via: Roi Et, Chaiyaphum, Nakhon Sawan, Phichit, Phitsanulok, Khao Kho, Phetchabun, Lom Sak, Khon Kaen, Roi Et.Ongeveer 1500 km. Vrijdag in Chaiyaphum in een mooi resort geslapen, de stad is meer een doorgaanstad, omdat je van daar uit alle kanten op kan.Onderweg naar een tempel in aanbouw geweest, dat was wel indrukwekkend, hoe ze dat met beton en betonijzer voor elkaar krijgen, want het gebeurt allemaal met eenvoudige gereedschappen, de beton word er met emmertjes ingegoten en de steigers zijn allemaal van een soort takken gemaakt en dat allemaal bij een graadje of 30-35. Zaterdag zijn we naar Nakhon Sawan gereden en daar zijn we twee nachten gebleven.Toen we de stad in kwamen rijden en we naar een hotel aan het zoeken waren pakte ik net nog een rood stoplicht, en jawel hoor achter een auto kwam plotseling oom agent tevoorschijn, we moesten 500 bath ongeveer 12,50 euro op het politiebureau gaan betalen, Suree zei dat we daar geen tijd voor hadden, opeens moest ik bij de motor blijven en ging de agent met Suree in zijstraatje in en daar kon ze gelijk afrekenen 300 bath zonder bon, ik vond het wel humor hebben. De volgende dag hebben we een prachtige tempel gezien boven op een berg, met een geweldig uitzicht, daarna naar een groot meer gereden en daar naat het onderwater museum geweest, s,middags zijn we naar Bang mun nak gereden naar familie van Suree, wat volgens Suree maar 50 km was, dat waren er dus 90 en een slechte weg.
Dus s,avonds waren we helemaal gaar!! Maandag zijn via Phichit naar Phitsanulok gereden waar we al vroeg een hotel hadden dus hebben we s,middags de stad kunnen bekijken, het was die dag toevallig boedhadag, dus was er weer een grote markt. Dinsdag zijn we via Khao Kho naar Phetchabun gereden, Khao Kho is een nationaal park, gaat via route 12, dat is een mooie weg door de bergen, daar heb je ook een mooie rustplaats genaamd hoe kan het ook anders Route 12. Er is een uitkijkpunt, koffieshop, restaurant, winkeltjes en dat allemaal in de 60 jaren stijl, we hebben daar nog een paar thaise motorrijders uit Pattaya ontmoet Je kan de route 12 blijven volgen, maar je kunt ook via het natuurpark en dat is een geweldige route voor de motor, je kunt daar ook in verschillende resorts blijven slapen, maar dat hadden we een paar jaar geleden al gedaan en zijn doorgereden naar Phetchabun en daar hebben we s,middags nog wat rond gezworven. Woensdag zijn we naar Lom Sak gereden,daar heeft Suree nog een tijdje gewoond en dat was niet zover dus waren we daar al om een uur of 10, dus eerst een hotel genomen en daarna weer op de motor want vlakbij had je weer een mooi weggetje door de bergen. donderdag zijn naar Khon kaen gereden en daar zijn we twee nachten gebleven. Vrijdag een dagje relaxen en nog een museum bekeken. En vandaag zaterdag zijn we weer naar huis gereden. Was weer een leuke trip. Volgende week misschien nog naar een motortreffen en dan begint het alweer op te schieten.
groetjes Suree & Cor

• 02 Maart 2013 - 11:18

Theo:

zo cor dat zijn weer leuke tripjes die je maakt .
    hoe veel km staat er nu op de teller ?
    gr theo

• 02 Maart 2013 - 11:22

Cor Lanser:

5000 km theo

• 02 Maart 2013 - 12:54

En allemaal zonder kenteken, of heb je dat ondertussen gekregen? Veel plezier nog, Rob.

• 02 Maart 2013 - 15:38

Kluk:

Natuurlijk horen we je hijgen..... denk je ook aan je rikketik vriend.....Schitterend weer alles....Gr.Kluk

• 02 Maart 2013 - 15:47

Madeleine:

Gaaf weer allemaal, maar wat die foto van Hitler daar nou moet???!!!

• 02 Maart 2013 - 15:55

Uraiwan&Theo:

Jullie hebben mooi huis welke plaaat ?
    สุรี บ้านสวยน่าอยู่ อยู่แถวไหนล่ะ
    ดีใจด้วยนะ และแล้วมันก็ถึงเวลา
    ตอบด้วยนะจ้า

• 04 Maart 2013 - 14:32

Dropshot:

Hallo

Net terug van navelbreuk operatie dagopname viel alles mee hopelijk blijft het zo ben ik weer gauw op de treffens anders moet ik er wat missen en dat zou zonde zijn .
    Bij jou loopt het ook allemaal prima lekker veel km gemaakt en mooie dingen gezien .
    Groetjes aan het meisje en geniet nog van het lekkere weer ,want hier is het soms knap kouds'morgens

kees

• 05 Maart 2013 - 10:02

Harrie:

Ha Cor en Suré.

Geweldige mooie foto's, maar dat krijg je in zo'n mooi land.
    Ik hoor je niet meer over het lekkere eten daar, ben je er al aan gewend?
    Hier in Nederland begint de lente, vandaag tot 15 graden en zonnetje.
    Dus jullie kunnen je langzaam aan weer klaar maken om terug te komen haha.

Groetjes.
    Harrie